معرفی دبیرستان پسرانه علمی تربیتی ایمان ماندگار

هدف مدرسه

هدف اصلی مدرسه تربیت جوان مؤمن انقلابی کارآمد است. برای این هدف سه بال داریم: بال علمی پژوهشی، بال تربیتی و بال مهارتی. هر سه بال هم باید یکسان و قوت زیاد رشد داشته باشند.
مجموعه مدارس با توجه به توان خود شروع به کار کرده‌اند تا به دوره کامل 12ساله و حتی در آینده به دانشگاه هم برسیم.

بال علمی پژوهشی

در بال علمی پژوهشی؛ برگزاری اردوهای علمی، مطالعاتی و اقامتگاه‌های علمی، آزمون‌های هماهنگ استانی، کشوری و حتی المپیادهای بین‌المللی مانند المپیاد ساسمو پیگیری می‌شود. هر پایه مسئول جدا دارد و قصدمان جاافتادن و ایجاد خودمدیریتی تحصیلی در دانش‌آموزان است. فوق برنامه‌های علمی در هفته دو روز می‌باشد که از ساعت 15 تا 17 دانش‌آموزان در مدرسه می‌مانند تا خودمدیریتی تحصیلی حاصل شود. 

کلاس‌های رفع اشکال اساتید در ایام نزدیک به امتحانات با مرور دروس برگزار می‌شود. هدف رفع اشکال در دوره متوسط اول، تسلط بر دروس این دوره جهت موفقیت بیشتر در دوره متوسطه دوم می‌باشد.

در هر سال تحصیلی، 8 اردوی علمی برگزار می‌گردد. در این اردو دانش‌آموزان از صبح چهارشنبه تا ظهر جمعه در مدرسه به مطالعه می‌پردازند و صبح جمعه آزمون جامع از آنها گرفته می‌شود.

یکی دیگر از مبانی کار مدرسه، حضور اساتید کارکشته و متخصص فنون است. هر استاد حداقل سه شاخصه را داراست:

  • اولا تحصیلات مناسب و مرتبط با حوزه تدریس.
  • ثانیا سابقه خوب اساتید که عموما 10 سال به بالا سابقه تدریس دارند و در مدارس خوب تهران فعالیت داشته‌اند.
  • ثالثا بعد تربیتی اساتید است، چرا که مستقیم با دانش‌آموز مرتبط هستند و خوشبختانه اساتید ما همسو با مدرسه هستند؛ البته ما تأکید داریم که ورود مستقیم به مسائل تربیتی نداشته باشند. 
دبیرستان پسرانه علمی تربیتی ایمان ماندگار

بال تربیتی

نماز جماعت، جلسه انس با قرآن در هر صبحگاه، اختصاص‌یافتن یک زنگ برای زیارت عاشورا و مسائل تربیتی، استفاده از مشاورین تربیتی، تشکیل پرونده تربیتی برای هر دانش‌آموز، انس با شهدا، برگزاری مراسم در مناسبت‌ها، خادمی مراسم‌های آیت‌الله جاودان، اردوهای مفصل مذهبی، تفریحی، ایستگاه‌های صلواتی و… به عنوان برنامه‌های تربیتی و پرورشی در دستور کار قرار دارد. ضمنا هر دانش‌آموز متناسب با پیشرفت در هر حوزه، مسئول و مدیر آن بخش برای دیگر دانش‌آموزان می‌شود.

عنوان برخی از برنامه‌ها که دانش‌آموزان در آنها دارای مسئولیت می‌شوند عبارتند از: خاکریز کتاب، هفته‌نگار ایمان ماندگار، طرح نان باز، قطعه‌ای از بهشت، چایخانه نور هشتم و امثالهم که هم جذاب است و هم تخصصی و مسائل تربیتی زیادی در آن دیده شده است.

بال مهارتی

 در حوزه مهارتی، هفت کلاس تخصصی مهارتی داریم که برای امسال عبارت بودند از: توسعه شخصی، بصیرت‌افزایی، کارگاه فنی، کارگاه احکام، کارگاه عقاید، کلاس جهاد تبیین و مجموعه کلاس‌های ICDL که بخشی انجام شده و بخشی هنوز عملیاتی نشده است.

در حوزه مهارتی یک مدرسه خودگردان داریم که بنای‌مان این است که هر دانش‌آموز در مدرسه مسئولیتی داشته باشد، چه اجرایی، چه فرهنگی، چه رسانه‌ای و… فعلا بخش فعال ما بخش اجرایی است که هر دانش‌آموزی در آن مسئولیتی دارد که هم در حوزه‌های مختلف کسب مهارت می‌کند و هم بعدا می‌تواند از پس امورات زندگی‌اش بربیاید و هم مسئولیت‌پذیری در کار تشکیلاتی پیدا خواهد کرد.

ارتباط با آیت‌الله جاودان حفظه‌الله‌تعالی

مجموعه مدارس ایمان ماندگار ذیل مؤسسه ایمان ماندگار که مجموعه حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله جاودان می‌باشد فعالیت می‌کند و سیاست‌های کلی مدرسه با اشراف ایشان تدوین و اجرایی می‌گردد. اما مدیریت مدارس و پیاده‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌ها با مسئولیت و هدایت مدیران محترم هر کدام از مقاطع تحصیلی صورت می‌پذیرد.